Bezpieczniej na przejeździe kolejowym w Racławicach Śląskich
Zakończyły się prace naprawcze na przejeździe kolejowym przy ulicy Stefana Batorego w Racławicach Śląskich, znajdującym się na 95. kilometrze linii kolejowej nr 137 Katowice-Legnica.
Dziennik internetowy Racławic Śląskich wpisany do rejestru czasopism. Dostarczamy Wam sprawdzonych i ciekawych informacji już od 2005 roku.
Kiedy w 1876 roku zakończono budowę kolei w Racławicach, to nie istniała dzisiejsza ulica Prudnicka na odcinku od dawnej gospody w stronę Prudnika. Stacja została zbudowana na ziemi kupionej od dawnej gminy Dt. Rasselwitz, gdzie był las. Las wykarczowano i zbudowano tory. Dworzec przez około 20 lat stał na kompletnym odludziu, daleko od zabudowań wioski.
To nie była jakaś wyjątkowa praktyka. Kolej budowała dworce daleko od domów, ponieważ liczyła na szybki zarobek i rozbudowę torów. Miała miejsce do rozwoju działalności. Wtedy rzadko dworce powstawały w centrach miast. Np. Nysa miała pierwszą stację bardzo daleko od starówki, a Paczków do dziś ma dworzec prawdopodobnie nawet poza granicami miejscowości.
Ten materiał dostępny jest tylko dla osób posiadających aktywny kod dostępu. Nie masz jeszcze kodu odblokowującego? Zobacz, jak go zdobyć.
Czytelnicy, którzy zakupili i posiadają aktywny kod dostępu mogą się tutaj zalogować i odblokować możliwość przeglądania strony bez ograniczeń zyskując dostęp do jej wszystkich artykułów i zdjęć.
Kod możesz zakupić/otrzymać na 3 sposoby. Możesz już teraz kupić go w sklepie on-line. Możesz zostać naszym Patronem. Możesz opłacić dostęp do treści strony przelewem. Sam wybierasz metodę. Wszystkie informacje znajdziesz tutaj.
Posiadając wykupiony dostęp do treści strony Raclawice.NET Ty i Twoi domownicy zyskują możliwość czytania 4 tysięcy artykułów i przeglądania ponad 10 tysięcy zdjęć + wszystko to, co nowego pojawi się na stronie w okresie ważności Twojego kodu.
Możliwość przeglądania unikalnych treści, opisów wydarzeń, newsów, analiz, które nie są dostępne nigdzie indziej. Serwis dostarcza mieszkańcom wysokich jakościowo treści, których nie znajdziesz w żadnym innym miejscu Internetu.
Zobacz jak krok po kroku odblokować dostęp.
Kupując dostęp do strony Raclawice.NET zyskujesz możliwość przeglądania bez ograniczeń tysięcy artykułów i zdjęć. To dostęp do wartościowych, ciekawych, unikalnych, rzetelnych i aktualnych informacji.
Kupując kod w sklepie on-line oglądasz wszystkie nasze treści niemal od razu! Kod wyśle do Ciebie oprogramowanie sklepu niezależnie od dnia, pory dnia i miejsca na świecie, w którym przebywasz. Jeżeli wolisz inną formę opłat za dostęp do strony, to możesz zostać naszym Patronem.
Przygotowanie tysięcy zdjęć, tekstów i materiałów wymaga ogrom wysiłku. Zrobiliśmy to za Ciebie. Dajemy gwarancję, że nasz materiał jest fachowy, rzetelny, a przede wszystkim unikalny. Nie musisz przeszukiwać innych serwisów, ponieważ to u nas znajdziesz sprawdzone informacje o i z Racławic Śląskich. Robimy to profesjonalnie już od 20 lat.
Jeżeli szukasz aktualnych informacji o Racławicach Śląskich, to tylko u nas. Jeżeli szukasz ciekawych informacji historycznych o Racławicach, gminie Głogówek, pograniczu, kolei itp. to tylko na stronie Raclawice.NET.
Zakończyły się prace naprawcze na przejeździe kolejowym przy ulicy Stefana Batorego w Racławicach Śląskich, znajdującym się na 95. kilometrze linii kolejowej nr 137 Katowice-Legnica.
Poniżej przedstawiam moją polemikę z tekstem opublikowanym wczoraj na stronie NTO.pl. Zawarta w nim informacja, jakoby rządowi nie podobało się dofinansowanie projektów z programu Kolej+, w których planuje się kursowanie jedynie czterech par pociągów dziennie - co rzeczywiście zakłada nasze województwo - może stać się wygodnym pretekstem do przerwania prac nad ich realizacją. Nie możemy dopuścić do tego, by takie argumenty, służące wyłącznie przeciwnikom tej inwestycji i prowadzące do dalszej marginalizacji naszego regionu, trafiały do opinii publicznej bez odpowiedzi z naszej strony. Nasze województwo powinno zmienić swoje myślenie na temat liczby pociągów uruchamianych na liniach położonych z dala od Opola. Nasz region, to też jest województwo opolskie.
Już za kilka lat mieszkańcy Głubczyc, Racławic Śląskich i okolicznych miejscowości znów będą mogli korzystać z połączeń kolejowych do Raciborza, a w szerszej perspektywie (przesiadki) do Opola, Wiednia, Bielska-Białej itd.
Na styku trzech miejscowości - Racławic Śląskich, Laskowic i Pawłowic Śląskich - znajduje się około 5-metrowa kolumna graniczna, znana jako Szwedzki Słup. Przed wybudowaniem linii kolejowej była doskonale widoczna, ponieważ postawiono ją w najwyżej położonym punkcie okolicy - na szczycie pagórka niemal całkowicie pozbawionego drzew.
W nocy z 24 na 25 sierpnia 1996 roku na stacji kolejowej w Kędzierzynie-Koźlu doszło do tragicznego wypadku, który na długo zapisał się w pamięci świadków oraz pasażerów pociągu pospiesznego relacji Kraków Główny - Jelenia Góra.
Po wojnie edukacja w Racławicach Śląskich zaczęła odradzać się z trudem, ale i z ogromnym zaangażowaniem lokalnej społeczności. Dnia 10 lipca 1945 roku Inspektor Szkolny z Prudnika powierzył Janowi Chramcowi kierowanie miejscową placówką oświatową, która została zorganizowana w budynku przy obecnej ul. Kościelnej - tym samym, w którym przed wojną mieściła się niemiecka szkoła.
193 dzień roku
Wschód słońca: 4:54.
Górowanie słońca: 12:55.
Zachód słońca: 20:57,
Brzask:: 04:11, Zmierzch:: 21:40,
Dzień będzie trwał: 17 godzin i 29 minut.
Imieniny:
Jana, Brunona, Bonifacego
Aktualny okres kościelny:
Okres zwykły
W kościele katolickim:
Wspomnienie św. Brunona Bonifacego z Kwerfurtu, biskupa i męczennika
Święta i dni nietypowe:
Dzień ludności
Kartka z kalendarza
1892 ur.: Bruno Schulz - prozaik, krytyk literacki, grafik, rysownik